miinikaa@onet.pl

Soczewki vs. Okulary

Cześć ! Dziś dosyć wyjątkowy post, jakiego jeszcze nie było na moim blogu, bo nie jest oni ani kosmetyczny, urodowy ani o ubraniach .  Dosłownie przed chwilą wróciłam od okulisty, bo zaczęłam coraz słabiej widzieć, co znaczy że moja wada się pogłębiła i pomyślałam że napiszę dla was posta porównującego noszenie okularów z noszeniem soczewek . Sama już 2gi rok noszę soczewki a przez 7 lat nosiłam okulary więc wydaje mi się że mam wystarczające " doświadczenie " aby coś o tym napisać. Taka moja uwaga i porada dla was, jeśli tylko czujecie że źle coś widzicie, lub nie widzicie lećcie od razu do lekarza . Nie ma na co czekać, to są oczy raz się zepsują i nie ma opcji wymiany, ani też nie macie na nie gwarancji. Szanujcie oczy bo dla mnie na tą chwilę największą przeszkodą jest moja wada wzroku, bez soczewek czy okularów nie tyle że jestem ślepa, a nie widzę wyraźnie. Mogę widzieć tylko same kontury, rozmyte i niewyraźne kolory a to jest największa rzecz jaka mnie wkurza. Przez ponad rok nie nosiłam niczego, i nie mogę sobie wyobrazić jak ja z tym wytrzymywałam. Nie przedłużając już zaczynamy:



OKULARY :
PLUSY: 
- widzimy dobrze
- są różnorakie oprawki i możemy wybrać jakie tylko chcemy
- kujonki są dosyć " modnym " modelem
- możemy je ściągnąć w każdej chwili

MINUSY:
- ćwicząc na wf powinniśmy je ściągać bo możemy je zniszczyć i zrobić sobie krzywdę
- w zimie parują gdy wchodzimy do pomieszczeń
- zostając odciski po noskach
- łatwo się brudzą, a każdą plamkę trzeba od razu wyczyścić bo źle wtedy widzimy 
- nie każdemu jest do twarzy w okularach
- łatwo można je zepsuć, połamać oprawki a także szkiełka
- jednorazowy koszt zakupu powyżej 300 zł






SOCZEWKI KONTAKTOWE:
PLUSY:
- zakładamy rano, a ściągamy kiedy tylko chcemy
- nie brudzą się na oku
- są wygodne, nie czuć ich na oku
- nie przeszkadzają w uprawianiu sportu
- można w nich pływać
- soczewki mogą zmieniać kolor oczu

MINUSY :
- mogą podrażnić oko
- zła higiena może doprowadzić do infekcji oka, a także uszkodzić soczewkę
- gdy soczewka jest długo używana ( ponad miesiąc ) często się zawija na oku po zwykłym przetarciu
- roczny koszt soczewek to ok 200-300 zł + płyny
- ciężko jest czytać w soczewkach, przynajmniej u mnie
- nie ma jednego sposobu na założenie soczewki, każdy musi znaleźć własny który mu odpowiada
- nie zaleca się posiadania długich paznokci, podczas ściągania soczewek można je uszkodzić 
- konieczność dokładnego czyszczenia soczewek codziennie.



Ja sama teraz używam soczewek jak i okularów. Soczewki na co dzień, okulary wieczorami . Nie wyobrażam sobie nie widzieć wyraźnie, dla mnie jest to najgorsze co może być. Wiem że nie dla wszystkich może to być przydatny post, jednak wady wzroku to coraz powszechniejsza sprawa, czego winą są komputery telefony i telewizja . Mam nadzieję jednak że tym którzy muszą zdecydować między soczewkami a okularami trochę pomogłam i ułatwiłam wybór . :) Miłego Dnia :)

                                           Snapchat : miiniikaax3 INSTAGRAM ASK



11 komentarzy:

  1. Ja sama noszę okulary od bardzo dawna, ale jakoś nie mam odwagi przełamać się na soczewki, przeraża mnie to trochę prawdę mówiąć. Zresztą dziwnie już wyglądam bez okularów ;)

    p a u l y n n e x - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja noszę okulary tylko czasem, ale i tak je lubię :)

    Zapraszam - tutaj mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  3. ja noszę okulary, jednak do końca nie jestem do nich przekonana i przyzwyczajona, przeszkadzają mi :)
    zakładam jedynie podczas jazdy samochodem, korzystania z komputera, nauki i oglądania tv :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja na szczęście nie musze nosic okularów ;]
    pozdrawiam i zapraszam
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. ja na szczęście nie musze nosic okularów ;]
    pozdrawiam i zapraszam
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post :)
    Na szczęście ja na razie nie potrzebuję soczewek ani okularów :)

    MÓJ BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na szczęście noszę okulary bardzo rzadko bo mam problem z akomodacją soczewki a że już nie chodzę do szkoły ich nie potrzebuję :)
    Dobrze dobrane okulary potrafią niesamowicie ożywić twarz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja noszę okulary i je bardzo lubię :) co prawda nie noszę ich ciągle, bo nie mam poważnej wady, ale obowiązkowo do tv/kompa i przy jeździe samochodem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama nie noszę okularów, ale nie powiem, że okulary są seksowne! :)
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym nosić soczewki ale nie mogę na razie :/
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również noszę soczewki. Sądzę, że są wygodniejsze od okularów, jednak co komu odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń

Nie uznaję obserwowanie za obserwowanie