miinikaa@onet.pl

Po sciagnieciu aparatu stalego. Moje rady

Jeśli myślisz że leczenie krzywych zębów kończy się wraz z ściągnięciem aparatu to jesteś w sporym błędzie. Po ściągnięciu metalowych zameczków i drutów zaczyna się najważniejszy czas leczenia tzw retencyjny. Jest to trudny czas w którym ty sam jesteś odpowiedzialny za stan swoich zębów czy leczenie podtrzymasz czy odpuścisz i polegniesz na laurach. Aby wszystko pozostało w jak najlepszym porządku trzeba wykazać się regularnością i pamiętać po co się zdecydowaliśmy na zakładanie aparatu stałego. Z doświadczenia wiem że dużo lepiej jest przetrwać czas retencji osobą które same płaciły i decydowały się na aparat niż tym, którzy zostali zmuszeni przez rodziców itd.  Przyznam że aparat założyłam sama dla siebie ponieważ mój uśmiech był dla mnie wielkim kompleksem tak ja już to wspominałam, teraz natomiast jest moim atutem i nie wyobrażam sobie że kiedyś to mogłoby się zmienić dlatego też przykładam się do czasu leczenia retencyjnego .

Jeśli jesteś przed założeniem aparatu polecam przeczytać poprzedni post o aparacie link. Jeśli jesteś jednak w trakcie leczenia i twój lekarz zaczyna proponować Ci ściągnięcie aparatu mam dla Ciebie kilka rad które wykorzystuj zaraz po ściągnięciu aparatu.

1. Zadbaj o to aby nic nie popsuło efektów leczenia. Mam na myśli niechciane przez nikogo tzw. zęby mądrości czyli ósemki. Wyrastają u każdego w innym czasie lub też wcale. Jednak pamiętaj o jednym najważniejszym jeśli twój zgryz jest prostowany zanim się pojawią jest 99,9% szans że zniszczą efekty prostowania. Wiele osób zakłada ponownie aparat ponieważ wyszły im ósemki i skrzywiły zgryz. Twój lekarz prawdopodobnie da Ci prosty wybór : Wyrwij szóstki lub ósemki. Ja sama zdecydowałam pozbyć się wszystkich ósemek, nie chciałam ryzykować .  Jeśli postanowisz tak jak ja przygotuj się na wizytę u chirurga zwykły stomatolog nie podejmie się tak trudnego wyrywania zębów które są nadal w dziąśle. Nie będę ukrywać czas wyrywania ósemek był najgorszym w moim życiu. Okropny ból, szwy tony leków przeciwbólowych i tak przez 5 miesięcy. Czemu tak długo ? Ponieważ musi być przerwa pomiędzy wyrywanymi zębami minimum 2 tygodnie. Mało który lekarz podejmuje ryzyko wyrywania wszystkich na raz w pełnej narkozie . A tak mniej więcej wygląda się przez tydzień po wyrwaniu zęba.



2. Noś regularnie aparaty które dostaniesz od ortodonty tzw retainery . Mają one na celu utrzymanie efektów aparatu stałego podczas osadzania się zębów na stałe w dziąsłach. Regularność w ich noszeniu to klucz to udanego leczenia. Moja rada? Wybierz aparat płytkowy z drucikiem, akrylowe są mało widoczne ale potwornie nie wygodne. Pamiętaj że każdy dzień jest kluczowy i może dużo zmienić. 


3. Zadbaj o stan swoich zębów. Zaraz po ściągnięciu aparatu udaj się to dentysty na kontrolę. Jest to bardzo ważne ponieważ w czasie leczenia ortodontycznego mało który dentysta podejmuje się leczenia bo najzwyczajniej w świecie boją się uszkodzić aparat.

4. Staraj się nie żuć gum w dużej ilości. Zęby mimo ściągnięci aparatu mają to do siebie że mogą się przesuwać a żując dumę tylko im w tym pomagasz.

Ściągnięcie aparatu nie oznacza końca . Pamiętajcie o tym i dbajcie o efekty leczenia w końcu nie na marnie znosiliście ból zębów i metalowy uśmiech. A jeśli sam zastanawiasz się nad aparatem stałym i mój post przeraził Cię, to nie martw się są w życiu gorsze rzeczy a efekty aparatu będziesz mieć na całe życie.








6 komentarzy:

  1. Ja na szczęście nie potrzebuję, chociaż moja chrzestna mówi coś innego.
    Mój blog
    Kanał na YT
    Strona na FaceBooku

    OdpowiedzUsuń
  2. Za miesiąc mam wizytę u ortodonty.Mam krzywe zęby,nie jest to mój kompleks,ale chciałabym,żeby mój uśmiech był ładniejszy.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post i tak szczerze - ciesze sie ze nie mam tego problemu!
    http://elepphantblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jestem juz dlugo po sciagnieciu :) pozdrawiam

    aalleekkss.blogspot.com
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Męczyłam się z aparatem ponad 4 lata, ale warto było :)

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Z aparatem stałym trochę "zabawy" jest niestety

    Zapraszam do mnie!
    dariaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Nie uznaję obserwowanie za obserwowanie